Dodajte maslinovo ulje povrću kako biste snizili krvni tlak

Studija sugerira da konzumacija nezasićenih masti (poput maslinovog ulja) s određenim povrćem bogatim nitritima i nitratima može štititi od hipertenzije.

Jedna od glavnih karakteristika mediteranske prehrane je učestalost obroka i salata bogatih povrćem pripremljenih s puno maslinovog ulja. I dok znamo da dodavanje maslinovog ulja povrću može povećati apsorpciju vitamina i antioksidansa, čini se da ova moćna kombinacija ima još jedan značajan učinak na zdravlje: može štititi od visokog krvnog tlaka.

Novo istraživanje objavljeno u časopisu PNAS sugerira da prehrambeni obrazac koji kombinira nezasićene masti (poput maslinovog ulja) s određenim povrćem bogatim nitritima i nitratima može zaštititi od hipertenzije. Povrće bogato nitritima uglavnom su lisnato zeleno povrće poput špinata, divljeg zelenja i korjenastog povrća. To se povrće konzumira svakodnevno u sklopu mediteranske prehrane i uvijek s maslinovim uljem. Istraživači su otkrili da se kombinacijom ove dvije namirnice stvara nitro masne kiseline.

Za ovu studiju korištene su miševi kako bi se ispitalo kako nitro masne kiseline kontroliraju krvni tlak inhibicijom enzima koji je poznat po regulaciji krvnog tlaka.

Rezultati su pokazali da miševi genetski modificirani da ne budu reaktivni na ovaj enzimski proces nisu imali promjenu krvnog tlaka, dok su kod normalnih miševa nitro masne kiseline snizile krvni tlak.

Istraživači su zaključili da uobičajena kombinacija nezasićenih masnih kiselina poput maslinovog ulja s tim povrćem doprinosi zaštitnom djelovanju mediteranske prehrane.

U drugoj studiji objavljenoj u časopisu PLOS ONE, istraživači su uspjeli pokazati pomoću masene spektrometrije da i ekstra djevičansko maslinovo ulje, kao i svježe masline, same po sebi predstavljaju izvor nitro masnih kiselina, čime potencijalno još više doprinose antihipertenzivnom učinku.