Utvrđeno da mediteranska prehrana smanjuje rizik od raka usne šupljine
Iako jedenje sirove, neprerađene hrane čini se da smanjuje rizik od raka usta, tu je i ono što ne jedete.

Dodajte još jedan razlog da posegnete za ekstradjevičanskim maslinovim uljem i povrćem. U nedavnoj studiji utvrđeno je da pristaše mediteranske prehrane imaju niži rizik od raka usne šupljine.
Studija objavljena u časopisu British Journal of Cancer u kolovozu otkrila je da prehrana bogata minimalno prerađenim voćem, povrćem, mahunarkama, cjelovitim žitaricama, ribom i maslinovim uljem značajno smanjuje rizik od razvoja raka usne šupljine. Iako su svi ispitanici koji su se pridržavali prehrane imali nižu stopu raka tijekom 12-godišnjeg razdoblja, mladi odrasli, nepušači i oni s višom razinom obrazovanja imali su najniže razine rizika.
Da biste vidjeli pozitivne učinke mediteranske prehrane, ne treba gledati dalje od ljudi u toj regiji: Talijani imaju jedne od najnižih stopa raka usne šupljine u Europi.
Prema dr. Niggelu Carteru, glavnom izvršnom direktoru Britanske zaklade za zdravlje zubi, iako čini se da jedenje sirove, neprerađene hrane smanjuje rizik od raka usne šupljine, možda je još važnije ono što ne jedete.
"Stvarno je zanimljivo primijetiti kako rizik od raka usne šupljine opada ovisno o tome koliko je mediteranska prehrana temeljita", rekao je. "Određivanje od prerađene hrane ključan je element u tome. Neki stručnjaci vjeruju da loša prehrana uzrokuje više od polovice slučajeva raka usne šupljine u Ujedinjenom Kraljevstvu, a najgore je što je zaista jednostavno razviti prehranu koja vas može zaštititi."
Carter preporučuje izbjegavanje pretjerane konzumacije alkohola i ograničavanje unosa slatkiša kako bi se rizik svodio na najmanju moguću mjeru. Kaže da pridržavanje prehrane također ima sveobuhvatne pozitivne učinke na oralno zdravlje, budući da mnoge od njezinih osnovnih namirnica – voće i povrće – imaju pozitivan učinak na stopu bolesti desni.