Mediteranska prehrana može štititi srce više od prehrane s niskim udjelom masti

Pregled posljednjih pedeset godina istraživanja pokazao je da mediteranska prehrana čini učinkovitijom zaštitu srca.

Iako često čujemo i pretpostavljamo da je prehrana s niskim udjelom masti bolja za srce, bliži pogled na dokaze sugerira da mediteranska prehrana, koja ima umjeren udio masti uglavnom iz maslinovog ulja, pruža veću zaštitu za srce.

Nova studija koja je analizirala istraživanja od 1957. do danas pronašla je više dokaza da cjelovita prehrana, a osobito mediteranska prehrana , rezultira većim smanjenjem smrtnosti od srčanih bolesti i srčanih udara nego prehrana s niskim udjelom masti.

Istraživači s Sveučilišta u Arizoni i Sveučilišta Northwestern otkrili su da, iako prehrana s niskim udjelom masti može sniziti razinu kolesterola, čini se da ne smanjuje rizik od srčanih udara i smrti od koronarne srčane bolesti.

Zaključili su da su posljednjih pedeset godina epidemiologije i kliničkih ispitivanja uspostavile jasnu vezu između prehrane, ateroskleroze i kardiovaskularnih događaja te da je pristup "cjelovite prehrane" mediteranske prehrane učinkovitiji u prevenciji kardiovaskularnih bolesti od prehrane s niskim udjelom masti i kolesterola. Autori su napomenuli da poticanje konzumacije maslinovog ulja umjesto maslaca i vrhnja, uz povećanje unosa povrća, voća, cjelovitih žitarica, orašastih plodova i ribe, obećava biti učinkovitije.

Osim mnogo publicirane studije PREDIMED koja je pokazala da je mediteranska prehrana učinkovitija u smanjenju rizika od srčanog udara i moždanog udara za 30 posto u usporedbi s prehranom s niskim udjelom masti, još jedna analiza objavljena 2011. u časopisu American Journal of Medicine, koju je provela skupina istraživača iz SAD-a, Španjolske, Švicarske, Izrael i Kanada također su zaključili da se mediteranska prehrana čini učinkovitijom od prehrane s niskim udjelom masti u stvaranju pozitivnih dugoročnih promjena u čimbenicima rizika za kardiovaskularne bolesti.

Istraživači su u svoju analizu uključili samo randomizirane, kontrolirane studije koje uspoređuju mediteransku prehranu s prehranom niskog udjela masti kod osoba s prekomjernom tjelesnom težinom ili pretilošću, s minimalnim praćenjem od šest mjeseci.

Rezultati njihove analize pokazali su da je pridržavanje mediteranske prehrane rezultiralo povoljnijim promjenama u tjelesnoj težini, indeksu tjelesne mase, sistoličkom krvnom tlaku, dijastoličkom krvnom tlaku i razini glukoze u usporedbi s prehranama s niskim udjelom masti.