Akdeniz Diyetinin Ağız Kanseri Riskini Azalttığı Ortaya Çıktı
Çiğ ve işlenmemiş gıdalar tüketmek ağız kanseri riskini azaltıyor gibi görünse de, önemli olan aslında ne yemediğinizdir.

Sızma zeytinyağı ve sebzeleri tercih etmek için bir neden daha. Yakın zamanda yapılan bir araştırmada, Akdeniz diyeti uygulayanların ağız kanseri riskinin daha düşük olduğu ortaya çıktı.
Ağustos ayında British Journal of Cancer dergisinde yayınlanan bir araştırma, az işlenmiş meyve, sebze, baklagiller, tam tahıllar, balık ve zeytinyağı açısından zengin bir diyetin ağız kanseri riskini önemli ölçüde azalttığını ortaya koydu. Diyete uyan tüm deneklerin 12 yıllık dönemde daha düşük kanser oranına sahip olduğu tespit edilirken, genç yetişkinler, sigara içmeyenler ve eğitim seviyesi daha yüksek olanlar en düşük risk seviyelerine sahipti.
Akdeniz diyetinin olumlu etkilerini görmek için, bölgedeki insanlara bakmak yeterlidir: İtalyanlar, Avrupa'da ağız kanseri oranlarının en düşük olduğu gruplardan biridir.
İngiliz Diş Sağlığı Vakfı'nın genel müdürü Dr. Nigel Carter'a göre, çiğ ve işlenmemiş gıdalar yemek ağız kanseri riskini azaltıyor gibi görünse de, asıl önemli olan belki de ne yemediğinizdir.
"Akdeniz diyetine ne kadar sıkı uyulduğuna bağlı olarak ağız kanseri riskinin nasıl düştüğünü görmek gerçekten ilginç," dedi. "İşlenmiş gıdaların yokluğu bunun kilit unsurudur. Bazı uzmanlar, Birleşik Krallık'taki ağız kanseri vakalarının yarısından fazlasının kötü beslenmeden kaynaklandığına inanıyor ve en kötüsü, sizi tehlikeden uzak tutacak bir diyet oluşturmanın gerçekten çok basit olmasıdır."
Carter, riski en aza indirmek için aşırı alkol tüketiminden kaçınmayı ve şekerli gıdaları az tüketmeyi öneriyor. Diyetin temel gıdalarının çoğunun (meyve ve sebzeler) diş eti hastalığı oranını olumlu etkilediği için, bu diyete uymak ağız sağlığı açısından da her yönüyle faydalı olduğunu söylüyor.