Η μεσογειακή διατροφή μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του στόματος

Αν και η κατανάλωση ωμών, μη επεξεργασμένων τροφίμων φαίνεται να μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του στόματος, σημαντικό ρόλο παίζει και το τι δεν τρώτε.

Ένας ακόμη λόγος για να προτιμήσετε το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο και τα λαχανικά. Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη, οι οπαδοί της μεσογειακής διατροφής παρουσιάζουν χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του στόματος.

Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε τον Αύγουστο στο British Journal of Cancer διαπίστωσε ότι η κατανάλωση μιας διατροφής πλούσιας σε ελάχιστα επεξεργασμένα φρούτα, λαχανικά, όσπρια, δημητριακά ολικής αλέσεως, ψάρι και ελαιόλαδο μείωσε σημαντικά τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του στόματος. Ενώ διαπιστώθηκε ότι όλα τα άτομα που ακολουθούσαν τη διατροφή αυτή παρουσίαζαν χαμηλότερο ποσοστό καρκίνου κατά τη διάρκεια της 12ετούς περιόδου, οι νεαροί ενήλικες, οι μη καπνιστές και όσοι είχαν υψηλότερο επίπεδο εκπαίδευσης παρουσίαζαν τα χαμηλότερα επίπεδα κινδύνου.

Για να διαπιστώσει κανείς τα θετικά αποτελέσματα της μεσογειακής διατροφής, αρκεί να κοιτάξει τους κατοίκους της περιοχής: οι Ιταλοί παρουσιάζουν από τα χαμηλότερα ποσοστά καρκίνου του στόματος στην Ευρώπη.

Σύμφωνα με τον Δρ. Nigel Carter, διευθύνοντα σύμβουλο του British Dental Health Foundation, ενώ η κατανάλωση ωμών, μη επεξεργασμένων τροφίμων φαίνεται να μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου του στόματος, ίσως το πιο σημαντικό είναι το τι δεν τρώει κανείς.

«Είναι πραγματικά ενδιαφέρον να παρατηρήσουμε πόσο μειώνεται ο κίνδυνος εμφάνισης καρκίνου του στόματος ανάλογα με το πόσο αυστηρά ακολουθείται η μεσογειακή διατροφή», ανέφερε. «Η απουσία επεξεργασμένων τροφίμων αποτελεί βασικό στοιχείο σε αυτό. Ορισμένοι ειδικοί πιστεύουν ότι η κακή διατροφή ευθύνεται για περισσότερες από τις μισές περιπτώσεις καρκίνου του στόματος στο Ηνωμένο Βασίλειο, και το χειρότερο είναι ότι είναι πραγματικά απλό να ακολουθήσετε μια διατροφή που μπορεί να σας προστατεύσει από τον κίνδυνο.»

Ο Κάρτερ συνιστά την αποφυγή της υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ και τη μείωση της κατανάλωσης γλυκών, προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί ο κίνδυνος. Αναφέρει επίσης ότι η τήρηση της διατροφής αυτής έχει συνολικά θετικά οφέλη για την στοματική υγεία, καθώς πολλά από τα βασικά της τρόφιμα — φρούτα και λαχανικά — έχουν θετική επίδραση στην συχνότητα εμφάνισης ασθενειών των ούλων.