Mediteranska prehrana i metabolički sindrom
Dr. Antonis Pothoulakis kaže da nedavno "meta-istraživanje" pokazuje da mediteranska prehrana može poboljšati svaku komponentu metaboličkog sindroma, skupine čimbenika rizika.

Zdravstvene prednosti mediteranske prehrane navedene su u brojnim studijama, a sada, s novom velikom studijom koja potvrđuje da štiti od metaboličkog sindroma, imamo još jedan razlog da usvojimo ovaj stil prehrane. Ali zašto je ova najnovija studija važna? Pitali smo dr. Antonisa Pothoulakisa, interventnog kardiologa na klinici Iasis u Chanii na Krfu, da komentira.
Pothoulakis je objasnio da je metabolički sindrom kombinacija trbušne pretilosti, visokog krvnog tlaka, abnormalne razine kolesterola i visoke razine šećera u krvi. "Metabolički sindrom povezan je s epidemijom pretilosti našeg vremena, veliki trbuh otrovava naš metabolizam, a otrovani metabolizam može dovesti do dijabetesa tipa 2, srčanog udara, moždanog udara ili iznenadne smrti", kaže on.
Nova studija obuhvatila je podatke gotovo 535.000 ljudi, a zaključak je da prehrana mediteranskog tipa, koja uključuje konzumaciju mononezasićenih masti uglavnom u obliku maslinovog ulja, svakodnevnu konzumaciju voća, povrća, cjelovitih žitarica i mliječnih proizvoda s niskim udjelom masti, tjednu konzumaciju ribe, peradi i mahunarki te relativno nisku konzumaciju crvenog mesa, može smanjiti rizik od metaboličkog sindroma.

Pothoulakis je napomenuo da je pridržavanje mediteranske prehrane dovelo do malog, ali statistički značajnog smanjenja metaboličkog sindroma i poboljšanja svih
njegovih pojedinačnih komponenti (opseg struka, krvni tlak, visoka razina šećera u krvi, niska razina HDL-a i visoka razina triglicerida).
Vidi također: Zdravstvene prednosti
maslinovog ulja
"Budući da su to prosječne brojke, to znači da bi neki pojedinci koji se pridržavaju mediteranske prehrane mogli postići veća poboljšanja, a neki manja ili nikakva. No, s obzirom na golemost problema pretilosti i metaboličkog sindroma, svakako se isplati usvojiti prehranu i maslinovo ulje
, s njihovim antioksidativnim i protuupalnim svojstvima", naglasio je.
Pothoulakis vjeruje da su najnovija otkrića sjajne vijesti i za mediteransku prehranu i za maslinovo ulje. "Odabrane studije bile su vrlo kvalitetne, a istraživači su koristili mnogo "strožije", odnosno znanstveno preciznije, krajnje točke poput opsega struka, krvnog tlaka i šećera u krvi", napomenuo je.
Međutim, Pothoulakis je istaknuo da nas mediteranska prehrana i upotreba maslinovog ulja same ne mogu zaštititi od srčanog udara i moždanog udara. "Također moramo izmijeniti druga dva, vrlo važna ponašanja u načinu života; pušenje i tjelovježbu, kao i provesti rano i agresivno liječenje visokog krvnog tlaka, povišenog kolesterola i visoke razine šećera u krvi", kaže on.