Kan Basıncını Düşürmek İçin Sebzelere Zeytinyağı Ekleyin
Bir araştırmaya göre, nitrit ve nitrat bakımından zengin belirli sebzelerle birlikte doymamış yağlar (zeytinyağı gibi) tüketmek, yüksek tansiyondan koruyabilir.

Akdeniz diyetinin temel özelliklerinden biri, sebze ağırlıklı öğünlerin ve bol zeytinyağında pişirilmiş salataların sıklıkla tüketilmesidir. Sebzelere zeytinyağı
eklemenin vitamin ve antioksidanların emilimini artırabileceğini bilmemize rağmen, bu güçlü kombinasyonun bir başka önemli sağlık etkisi daha olduğu ortaya çıkıyor: yüksek tansiyondan koruyabilir.
PNAS dergisinde yayınlanan yeni bir çalışma, doymamış yağları (zeytinyağı gibi) nitrit ve nitrat açısından zengin belirli sebzelerle birleştiren bir beslenme düzeninin hipertansiyondan koruyabileceğini öne sürüyor. Nitrit açısından zengin sebzeler, çoğunlukla ıspanak, yabani yeşillikler ve kök sebzeler gibi yeşil yapraklı türlerdir. Bu sebzeler, Akdeniz di
yetinde günlük olarak ve her zaman zeytinyağı ile birlikte tüketilir. Araştırmacılar, bu iki gıdanın bir araya geldiğinde nitro yağ asitlerinin oluştuğunu keşfettiler.
Bu çalışma için, nitro yağ asitlerinin kan basıncını düzenlediği bilinen bir enzimi inhibe ederek kan basıncını nasıl kontrol ettiğini incelemek üzere fareler kullanıldı.
Sonuçlar, bu enzim sürecine tepki vermemesi için genetik olarak değiştirilmiş farelerde kan basıncında herhangi bir değişiklik görülmezken, normal farelerde nitro yağ asitlerinin kan basıncını düşürdüğünü göstermiştir.
Araştırmacılar, zeytinyağı gibi doymamış yağ asitlerinin bu sebzelerle sıkça bir araya gelmesinin Akdeniz diyetinin koruyucu etkisine katkıda bulunduğu sonucuna vardılar.
PLOS ONE dergisinde yayınlanan başka bir çalışmada, araştırmacılar kütle spektrometrisi kullanarak sızma zeytinyağının ve taze zeytinlerin de başlı başına nitro yağ asitleri kaynağı olduğunu ve dolayısıyla antihipertansif etkiye potansiyel olarak daha da fazla katkıda bulunduğunu gösterebildiler.